Veel gestelde vragen

Heeft u schade tijdens uw vakantie? Neemt u dan contact op met het alarmnummer van uw reisverzekeraar.

U kunt deze downloaden door hier te klikken.

Bij ziekte en of annulering neemt u altijd contact op met het alarmnummer.

Bij diefstal in het buitenland dient u aangifte te doen bij de politie in het land waar u verblijft.

Heeft u een schade aan uw woonhuis en inboedel? Probeer de gevolgschade zoveel mogelijk te beperken!

Meldt u dan hier uw schade aan.

Stuurt u zoveel mogelijk bewijsstukken mee zoals foto’s, aankoopnota’s etc.

Heeft u een noodsituatie belt u ons dan tijdens kantoortijden 088 700 19 20. Buiten kantoortijden spreekt u de voicemail in of stuur ons een whatsapp op 06 3414 3808.

Heeft u een schade aan schutting Probeer de gevolgschade zoveel mogelijk te beperken!

Leest u dit document, klik hier

Hierin staat alles vermeld. Daarna kunt u hieronder uw schade aanmelden.

Meldt u dan hier uw schade aan.

 

Heeft u een schade? U kunt deze online aanmelden, klikt u hier.

Heeft u een autoschade en bent u Volledig Casco verzekerd en u kunt verder rijden? Gaat u dan naar een aangesloten herstelbedrijf. Klik hier voor bedrijven. 

Heeft u een autoschade en u bent WA of WA Beperkt Casco verzekerd? Neemt u dan contact met ons op. Klik hier

Heeft u een schade aan de auto en kunt u niet verder rijden? Belt u dan het alarmnummer van uw groene kaart.

Heeft u een noodsituatie buiten kantoortijden? Spreekt u dan de voicemail van ons kantoor in, wij nemen z.s.m. contact met u op.

Wellicht komt uw schade in aanmerking voor het waarborfonds.

Doet u hiervoor eerst de online check, klik hier

U heeft autoruitschade, wat vervelend!

Bent u WA beperkt of Volledig Casco verzekerd dan kunt u contact opnemen met onze aangesloten herstelbedrijven.

Autotaalglas bel 013 583 55 04

Carglass bel 088 0406406

U heeft schade aan uw mobiele telefoon?

Het ligt eraan waar de schade is ontstaan, hoe en of dit verzekerd is.

Is het op vakantie gebeurt dan valt dit eventueel onder uw reisverzekering.

Is het in uw woning gebeurt dan valt het wellicht onder uw inboedelverzekering.

Is het buiten uw woning gebeurt dan valt het wellicht onder uw buitenshuisdekking als u deze op uw polis heeft.

Meld uw schade aan door hier te klikken.

Er is een expert geweest bij uw schade?

De expert maakt een zogenaamd expertisrapport op. Deze is uiterlijk binnen 10 werkdagen verwerkt.

Zodra deze binnen is zal de verzekeraar de schade beoordelen.

U wilt weten of u een eigen risico heeft?

Het eigen risico staat op uw polisblad vermeld.

Bij een autoschade kan het verstandig zijn naar een aangesloten herstelbedrijf te gaan. U eigen risico wordt dan verlaagd of soms op € 0,- gesteld. U kunt onze aangesloten herstelbedrijven vinden op www.schadegarant.nl

Bij vragen belt u ons op 088 700 19 20

 

Wat is de regeling Directe Schadeafhandeling?

De bedrijfsregeling Directe Schadeafhandeling (DSA) zorgt ervoor dat u met een WA of WA beperkt Casco verzekering schade – waarvoor de tegenpartij aansprakelijk is – bij uw eigen verzekeraar kunt melden en kunt laten repareren. Vervolgens zal uw verzekeraar de schade verhalen op de tegenpartij. Het doel van de regeling is tijdsbesparing, maar het allerbelangrijkste is dat u als klant centraal staat! 

U heeft altijd keuzevrijheid

De Directe Schadeafhandeling regeling is altijd een vrije keuze. Heeft u een schade? Dan meldt u de schade bij uw eigen verzekeraar. De verzekeraar controleert vervolgens of u in aanmerking komt voor de regeling Directe Schadeafhandeling. Wanneer u voldoet aan de voorwaarden, dan bespreekt de verzekeraar met u wat Directe Schadeafhandeling precies inhoudt en hoe het werkt. Het is dan aan u om hiervoor te kiezen of niet.

Hoe werkt de regeling Directe Schadeafhandeling?

Bij een ongeval tussen twee personenauto’s kan iedere partij de autoschade melden bij zijn of haar eigen autoverzekeraar. De verzekeraar controleert vervolgens of er dekking is, of de tegenpartij aansprakelijk is en of er wordt voldaan aan de rest van de voorwaarden van de Directe Schadeafhandeling regeling. Is dit het geval, en kiest de klant voor de regeling? Dan neemt de eigen verzekeraar de schade in behandeling.

Nadat de schade is vastgesteld, en is gerepareerd of is uitgekeerd, zal de eigen verzekeraar overgaan tot het verhalen van de schade bij de verzekeraar van de tegenpartij. Het verhalen van de schade gebeurt op basis van de Overeenkomst Vereenvoudigde Schadeafwikkeling. 

Waarom kiezen voor Directe Schadeafhandeling?

Om te kunnen beslissen of Directe Schadeafhandeling de juiste keuze is voor u, is het goed om een duidelijk beeld te krijgen van de voor- en nadelen van de regeling. Wij zetten ze voor u op een  rij:

U kunt sneller uw auto laten repareren
U kunt terecht bij uw eigen vertrouwde verzekeraar
 
De verzekeraar verwijst u naar een aangesloten hersteller
 
De schade wordt veel sneller in behandeling genomen en vergoed
 
U bent niet langer afhankelijk van de verzekeraar van de tegenpartij
 

Directe Schadeafhandeling voorwaarden

Om gebruik te kunnen maken van de Directe Schadeafhandeling regeling, dient u te voldoen aan enkele voorwaarden, zoals:

  • U gebruikt uw auto particulier.
  • Er is geen sprake van letselschade.
  • U heeft een WA of WA Beperkt Casco verzekering.
  • De naam van de verzekeraar van de tegenpartij is bekend.
  • De tegenpartij is zonder discussie aansprakelijk voor de schade.
  • De aanrijding is gebeurd tussen twee Nederlands gekentekende auto’s.
  • Als klant stemt u in met de bedrijfsregeling 16: eigendomsoverdracht bij totaal verlies. 
  • De verzekeraar van de tegenpartij (of leasemaatschappij) dient aangesloten te zijn bij het Verbond van Verzekeraars. 

Goed om te weten! De regeling geldt voor zowel lopende als nieuwe WA of WA Beperkt Casco autoverzekeringen. Het belangrijkste is dat de dekking geldig was op het moment dat de aanrijding plaatsvond en dat u voldoet aan de voorwaarden.


Scroll naar boven